tisdag 9 oktober 2012

KVÄLL I STALLET

Jag älskar verkligen mina hästar, buspojkar. Idag åkte jag ut till dem efter skolan som slutade klockan 17 och alla andra hästar var intagna utom mina. Göran visste att jag skulle komma så mina fick vara ute lite längre. Velinos ben mår bättre av att han rör på sig och så skitar de inte ner så mycket i boxen ;)

När jag kom ut så stod två hungriga hästar i hagen som tycker att gräs är nu alldeles för överskattat och nu gäller bara ensilage. Class tittade surt på mig när jag gick förbi och Velino brummade dovt. Det är mysigt att ha tagit in dem och fixar i stallet osv, men en riktigt b-sak är de leriga hagarna. Vi har bra hagar som håller sig torra i 70% av hagen, men vid grinden har det redan blivit kladdigt, som kommer att krypa sig uppåt en bit. Det är så tråkigt när man ser pojkarna stå i lera upp till kotorna. 



Eftersom det blev så sent fick alla stå utom Class som fick en longering i paddocken. Kände faktiskt lite på traven och galoppen som såg stabil och balanserad ut. Det är nog dags att boka upp ett återbesök hos veterinären för att se hur hon tycker att det går.

Igår var Thor och köpte ett finmaskigt hönät till Class så att han inte ska äta upp sin eftermiddagsmat så himla snabbt. Idag sniffar han upp maten på två sekunder, men nu blir det kanske bättre. Det vill säga OM nätet inte är uppätet imorgon.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar