torsdag 11 oktober 2012

TRÖTT!!!

Igår var vi på begravning i Kristianstad för kära Siri, Thors farmor. Det var en väldigt vacker begravning och jag tror att Siri hade velat ha det precis så. 

Lacie var hemma hos mamma och pappa där hon busade med shih-tzuhkpkusinerna. Det blev en massa görande och middag hos föräldrarna så vi var inte hos hästarna förrän vid 20:30, och hemma vid 21:45. Jag var hemskt hemskt trött och vi alla tre trillade innanför dörren och rätt ner i säng. 

Idag var jag däremot uppe tidigt för att ta emot weimaranerflickorna och sedan sticka till stallet. Vilket väder det har varit idag, galet fint. Lotta och jag tog ut hästarna på en riktigt fin skogsrunda och Allegre var pigg, busig och helt tossig. Så roligt om han får upp energin lite mer nu, har ju börjat få in en rutin på ridningen nu, så energin borde komma på köpet. 

Efter ritten longerade jag Class i paddocken. Jag har fortfarande så ont i foten så blir lite longering tills den mår lite bättre. Han kändes dock inte helt hundra i bakkärran och såg ut att knipa lite i korset. Busade dock till det lite och sedan kändes det som att det släppte, vill inte ha något nytt i bak nu när det går framåt. Han fick trava på lite och såg ändå ganska nöjd ut.


Ikväll har vi varit på ringträning med valpen inför valputställningen i november. Så nu känner vi oss alla tre för riktigt slagna hjältar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar