torsdag 4 oktober 2012

Skolan, hästarna, hästarna, träningen, skolan ...

Jag är hemskt hemskt trött idag. Skulle ägna hela morgonen åt skolläsande av världens tråkigaste bok, och eftersom det är världens tråkigaste bok så samarbetar inte mina ögon och min hjärna. Jag läser och läser, men tankarna bara springer iväg och fokuserar på annat hela tiden. Som jag sa till Thor igår så tänker man på skolan och hästarna när man är och tränar, tänker på hästarna och träning när man är i skolan och på skolan och träningen när man är hos hästarna.

Det finns en bok om detta som innebär att man ska sluta fokusera på saker som man ändå inte kan kontrollera, då det skapar intre stress som kroppen har svårt att hantera.

Till något roligare, igår var jag iväg med Class igen på vattengympan och han var så duktig. Börjar bli rutin på det och höll nästan på att missa avfarten till Löberöd då jag tänkte på annat. Sedan var det tillbaka till stallet och rida Allegre som jag tänkte skulle få ett träningspass i paddocken. Hästen var dock otroligt seg och kändes tung, så efter lite mjukgörande så lade jag ner allt och skrittade en runda istället. Han har gått mer regelbundet nu och det är säkert lite träningsvärk som spökar. Idag ska han få vila, sedan tar vi en rolig skogsrunda imorgon.

Mina älsklingar när vi igår vid klockan 22:30 var helt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar