tisdag 2 oktober 2012

Schleese - sadel

Tycker synd om mig själv idag då jag har sådan fruktansvärd mensvärk. Ligger och försöker plugga, men måste säga att koncentrationen inte är på max en dag som denna.

Istället ligger jag och snöar in mig på youtube-klipp angående en sadel som jag håller på att undersöka för mig och Class. Den heter Schleese och är skapad av en tysk herre vid namn Jochen Schleese som blandat annat skapat modeller som är ergonomiskt utformade för kvinnor. Ni kan läsa om denna sadeln på länkarna nedan:

Stall Rustorp - är den enda svenska sadelutprovaren för dessa sadlar som håller till i Trollhättan. Här finns lite sammanfattad information angående sadlarna. 


Oavsett om man är sugen på denna sadeln eller ej, så har Jochen Schleese lagt ut "Saddle Fitting in 9 Steps" på youtube som tipsar om hur du kan kolla att din sadel ligger bra på hästen. Mer än ofta ser man sadlar som ligger felaktigt på hästen och det är inte alltid lätt för det otränade ögat att se det. Det är en djungel med alla sadlar, men dessa klipp hjälper en lite på vägen. Se dem, värt minuterna de tar. 

Nu måste jag ta tag i skolan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar