lördag 13 oktober 2012

MYCKET ATT GÖRA

Gud vilka dagar det är, jag hinner nästan inte med att andas. Igår var vi uppe tidigt för att åka med Class till vattengympan. Thor var också med då han hade tagit dagen ledigt, så det var mysigt och lite lyxigt med sällskap. Efter gympan blev det fixande i stallet innan vi begav oss upp till Karlskrona för att lämna bilen på reperation.

Det blev verkligen Karlskrona and back för när bilen lämnats, blev vi hämtade av lillasyster för att sedan lämnas 10 minuter senare på tågstationen. Det var Lacies första tågresa och hon tyckte att det var ett bra tillfälle att slappa till det ordentligt.

Tåget stannade i Kristianstad där vi promenerade hem till Thors föräldrar för att hämta deras extra bil, som vi så snällt får låna.

Vi åkte direkt till Godishuset som jag tror är nyöppnat i staden. 600 sorters godis och sådana som man inte har sett sedan barnsben.



Sedan begavs det hemåt. Men när vi körde förbi Grizzly så såg vi syster ysters bil, så det blev en runda inom butiken. Eftersom klockan snart var stängning, så blev vi inbjudna på fredagsmiddag hos syster. Det var längesedan sist och mycket mycket trevligt. Dock kom vi hem vid efter 02:00 så vi var alla tre enormt trötta.

Idag har vi varit på valpkursen och sedan blev det en runda inom Bökeberg som hade westerntävlingar och träffade på lite människor. Efter bara en stund där skynda vi till stallet där jag och Lotta skulle rida. Dock hade Allegre tappat en sko ... typiskt ... så Lotta trimmade Amorosa i paddocken och jag pillade i stallet, medan Thor red Velino en runda.

Innan vi skulle åka hem körde vi inom Staffanstorp för att ställa iordning inför John Moore-kursen imorgon. Var lika trevligt som alltid att träffa Charlotte och Appe, vilket resulterade i att besöket blev alldeles för långt. Nu vid 20:00 är jag dock äntligen hemma, men Thor har åkt för att handla inför imorgon.

Men GUD ... blir matt bara över att läsa dessa två dagarna. Imorse kan jag också meddela att jag vaknade upp med galna magsmärtor. Efter nästan skrikande i vånda, ringde vi Thors pappa som är läkare, och han ganska säker på att det var sura uppstötningar. Jag har aldrig haft det innan, men visste inte att det var så himla smärtsamt. Jag ifrågasatte varför jag skulle få detta, men efter att ha skrivit ihop detta alldeles för långa inlägget ... förstår jag mer varför.

Någonstans här emellan ska skolan få plats, måste städa lägenheten, tvätta, träna etc ... så jag måste verkligen börja omprioritera mina dagar. Trevlig lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar