lördag 21 juli 2012

AJ AJ AJ

Idag fick jag ännu en påpekning om att man ska ha på sig skor med stålhätta bland hästar. Jag har ett på vanliga 99:- speakers från Maxi som jag använder så fort vädret tillåtet det. Väldigt fina med rosa blommor på :)

Hela grejen var så knäpp. Jag skulle sätta på flyghuvan på Class som inte ville lyfta på huvudet för att pausa gräsätandet ens för 2 sekunder. Jag blev därför irriterad och puttade på bogen och bad honom backa då han stod med huvudet väldigt nära grinden. Ja så istället slog han upp huvudet och la tråden mellan öronen och fick en sån lusing av tråden. Han försökte först kasta sig åt höger men där stod jag så han kastade sig åt vänster istället. Klockren på det är han i alla fall. Dock var ju problemet att medan han gjorde ett försök till att gå höger trampade han mig riktigt illa på tårna.

Skojja min dojja var ont det gjorde.

När Thor slår sig på fötterna så säger jag alltid att han ska promenera av sig smärtan. Och därför började jag halta bort mot hästarna. Class var helt säker på att det varit jag som nästan dödat honom och backade undan från mig. Fick verkligen bita ihop för att inte ta ut smärtan på den gråa lilla åsnan.

Han stannade till slut och jag haltade tillbaka till bilen. Ja mina två ytterst tår ser ut som tjocka prinskorvar och det gör så ont när jag går. Men det är bara att bita ihop...men tycker lite synd om mig i alla fall.

Nu ska jag hämta Thor vid stationen. Han har varit på beachhandbollen i Kristianstad men nu kommer han äntligen hem så att han kan pyssla om stackars mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar