måndag 30 juli 2012

STURKÖ

Nu har jag varit utan internet igen och inte kunnat uppdatera. Jag och Lacie begav oss till Sturkö i förra veckan och tog helt enkelt lite semester ifrån allt. Det är jag och mina tre systrar som har sommarstuga där som vi har ärvt ifrån mormor och morfar. Mina föräldrar har också en stuga, fast på andra sidan ön, så jag har varit ett riktigt sommarbarn på Sturkö. Vi brukade lämna Skåne samma dag som skolavslutningarna och inte komma hem igen förrän dagen innan skolan började. Hela somrarna tillbringades på Sturkö.

Jag hämtade upp min systerdotter på vägen och min äldsta syster väntade i sommarstugan. Det blev inte riktigt så lugna dagar som jag hade tänkt mig, men med en valp och sexåring tillsammans borde jag kanske vetat bättre ;)

Torsdagen blev en trevlig grillkväll med finfrämmat ifrån mamma, pappa, Allan och Siv. Fredagen tillbringade Vira, jag och Johanna på Barnens gård. Jag var faktiskt väldigt tveksam, men det var himla roligt. Vi var där från 11-16 och gissa om vi var trötta när vi begav oss hemåt.

Sedan har det fixats och donats i stugan. Vi håller på att renovera för fullt till att från att byta fönster och fasad, till att dra in vatten och fixa riktig toalett. Mycket arbete och dyrt, men bra kommer det att bli. Lacie har varit i sitt esse och älskar Sturkö lika mycket som jag.

Idag har Lacie och jag bara vilat framför TV och tagit igen oss efter Sturkö-vistelsen. Vi har varit ute och koppeltränat lite och måste bara säga att det går riktigt bra. Hon är så duktig och det går framåt hela tiden tycker jag.

Nu blir det styrketräning med en kompis och ska äntligen ta tag i träningen igen efter en massa slappa veckor.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar