fredag 20 juli 2012

STALLHUNDEN LACIE

Varför kan vi inte få någon dag utan regn med strandvärme hela dagen?!

Känns inte som att jag egentligen kan klaga eftersom jag precis kommit hem från Italien, men det tänker jag göra ändå. Har nog klagat för att jag träffar och det känns på något sett helt fel med detta vädret. Känns som att sommaren snart ska börja och att man bara går och väntar på den hela tiden.

Jaja...till något annat. Idag har Lacie och jag varit hos hästarna. Eftersom jag var själv blev det till att testa och lämna henne ensam i bilen medan jag gav tillskott och kollade till pojkarna. Hon åker just nu i en canvasbur tills dess att vi har råd och köpa en riktig krocktestad bilbur. Jag öppnade alla fönster och la in något gott hon kunde tugga  på medan jag gick därifrån. Jag var borta i kanske 10 minuter och sedan när jag kom tillbaka sov hon gott i bilen. Blev så glad att hon inte brydde sig nämnvärt och faktiskt fann ro att sova. Sedan hämtade jag henne och medan jag fixade i stallet undersökte hon runt lite. Vi var helt ensamma på gården och tog chansen så att hon kunde vänja sig vid stallet. Hon kom hela tiden och kollade så att jag var kvar och jag håller tummarna för att detta håller i sig. Jag testade på att kalla på henne när jag inte såg henne en gång, och hon kom direkt...dutti tjej.

Hon lekte och rusade runt som en glad liten valp och detta är en plats som hon kommer att befinna sig mycket på, så det är bra att hon vänjer sig vid miljön...ska ju bli stallhund nu :)

Nu ligger hon helt utslagen i korgen och tar igen sig efter en händelserik dag.





Tog denna söta bild häromdagen och var tvungen att lägga upp den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar