söndag 1 juli 2012

HIGH CHAPARRAL

Igår var en tung dag när det kom till hästarna. På morgonen åkte Thor och jag med kompisen Sofie för att kolla träningarna för Manuel Fernandes. Var super tråkigt att inte kunna ta med häst och sitta bredvid när andra utvecklas med sina hästar. Alla undrade vad som hade hänt och jag satt många gånger och berättade Class rygghistoria. Usch, är så glad att folk bryr sig, men tyvärr känns det sämre varje gång man berättar vad som har hänt och när alla frågar..."men kommer han att bli frisk?"...då tappar man hoppet lite varje gång.

Men det var kul att träffa Manuel och snacka lite med honom. Hoppas ju på att komma tillbaka till träningen någon gång i framtiden.

Åkte inom hästarna på hemvägen och Thor skrittade ut en runda, medan jag hakade på till fots med Class. VILL BARA HA TILLBAKA MIN FINA RIDHÄST. Men men.

Idag var han mer nöjd och jag är så glad att vi varit så noga med att kunna promenera dem utan att de ska bete sig. Class har promenerats ute ensam, och med kompis, sedan han var 8 månader. Han fick dock ett litet tokbryt och man ser på honom att han bara vill springa och arbeta, en bra egenskap, men kan ju inte göra så himla mycket åt det just nu.

Dumpade hästarna efter en skrittrunda och sedan blev det grillning med kompisen Emma och hundarna. Hade ju inhandlat kött på Västchark och det var så himla gott. Karré kan vara lite si sådär annars vad jag förstått, men gud vad det smakade nice...mumma. En riktigt fin köttbit är aldrig fel.

Idag körde Thor och jag med kompisarna Charlotte och Appe till High chaparral för att kolla finalen i olika klasser. Moreno Söderlund hade gått vidare till finalen och alltid kul att se på tävlande som man känner. Moreno står uppstallad med sina träningshästar på Charlotte och Appes gård. Det gick bra för honom och han hade presterat bra under veckan.

Vädret var dock riktigt tråkigt och båda Morenos klasser red han i riktigt ösregn. Vi hittade klockrena platser under tak och satt där och myste praktiskt taget hela dagen. Thor fyndade dock grymma Wranglerjeans billigt. Min syster var också där för att göra reklam för Camarguehästarna och hon berättade att det hade varit riktigt mycket fest på kvällarna under veckan.

Kikade på barrel racing och det var roligt med fart och fläkt, dock slets det ganska mycket i hästens mun och det borde vara mycket mer utmaning om man red bettlöst. Förra året var det en tjej som hade ridit bettlöst och det hade gått bra för henne. Litet sätt att utmana ryttarna ytterligare. Hästarna och ryttarna var uppklädda i färger och glitter, riktigt fina. Tjejen i rosa skjorta med den neonrosa padden heter Maria och hon fann finalen, gjorde så förra året också. Sammandrag från finalen finns på länken för er som är intresserade.

Barrel race - High chaparral 2012

Innan hemfärd shoppade Charlotte churros till oss. Var sockrade och hade kanel och grädde på sig. Var ganska gott och framförallt enormt mäktigt.

Nu ska det sovas och imorgon ska Thor och jag göra något super roligt. Berättar imorgon :)

Min snygga cowboy 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar