torsdag 19 juli 2012

kisserunda..kisserunda...kisserunda...kisserunda

Idag har det varit en lugn dag som har tillbringats av att springa ut och in från lägenheten. Det är verkligen helt galet var den lilla valpen kan kissa många gånger, även då jag inte tycker att hon dricker något. Dock får hon ganska mycket vatten med kulorna.

Hon är fortfarande det sötaste som finns och en riktig gosfia. Vill mysa hos en hela tiden och hon är en riktig knähund. Idag blev hon dock en aning sur på mig när jag placerade henne i natthagen för att jag skulle kunna duscha. Det var inte så populärt och efter någon minut hörde jag något röra sig i hallen. Ulrika (uppfödaren) har berättat att hon lärt sig klättra på kompostgaller, men jag trodde inte att hon var så snabb. Hon gjorde två till försök men då hörde jag henne och hann in i rummet innan hon kom över. Båda gångerna tog jag henne, nejade och placerade henne i korgen. När jag kom ut bara några minuter senare satt en sur valp och stirrade på mig i valphagen. Hon fick ligga där en stund till medan jag klädde på mig och sedan fick hon komma ut. Det första hon gjorde var att springa bort och kissa bakom köksbordet. Kunde inte låta bli att kännas som en trotsakt från hennes sida och tror bestämt att damen har lite humör bakom den timida fasaden ;)

Idag har vi varit på road trip i Höör på Teba och inhandlat nödvändigheter såsom kammar etc. Det var tur för när vi sedan var hos hästarna, öppnade sig himmeln och vi blev alla tre genomblöta. På vägen hem fick hon åka i min famn inlindad för att hon var så blöt stackarn. Lacies päls blev lite tovig på tassarna så nu på kvällen har vi haft en liten genomborstning. Ulrika har trimmat henne två gånger och det märktes för hon stod snällt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar