torsdag 6 september 2012

BACK TO SCHOOL

Nu är man back to school minst sagt. Det är två enormt roliga kurser vi ska läsa men skojja min dojja vad mycket litteratur. Ringde Emma och meddelade att jag numera inte kommer vara anträffbar alls utan kommer att ha näsan nertryckt i böcker och artiklar resten av året. Kurserna som ingår i programmet heter "Stadens utmaningar" och "Hållbar stadsutveckling i teori & praktik"...visst låter det kul.

Idag blev det resa till hästarna tidigt då jag skulle till skolan på eftermiddagen. Mötte Lotta i stallet som tyvärr mådde lite dåligt så hon frågade ifall jag kunde rida hennes häst. Roligt, spontant och så fick det bli. Jag har inte ridit Amorosa tidigare och det är alltid roligt att testa nya hästar. En trevlig häst med enorm arbetsvilja och kan hon koppla samman sin kropp med de där bakbenen, kommer hon bli riktigt fin att rida. Lotta har börjat hoppa lite banhinder och terräng med henne och det är roligt att oavsett ras, så kan man testa på det mesta.

Småkillarna Cailo, Galahad och Hector står och myser vid vattnet.

Nu tvingar Thor mig i säng för att jag ska vara pigg till frukost på sängen innan han går till jobbet.

God natt








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar