fredag 7 september 2012

VAD ÄR DET FÖR DAG IDAG ;)

G R A T T I S  till mig på födelsedagen :)

Idag fyller jag år och dagen började med fralle-frukost som Thor fixat och sedan skeppades jag iväg på hans present. Jag fick sex ansiktsbehandlingar på Exuviance, så himla nice. Sen fick jag ett paket som mamma och pappa skickat, där jag fick ett regnställ. Precis vad jag behövde då jag inte har en enda regntät jacka, men tyvärr var den alldeles för stor. Föräldrarna köpte den i Karlskrona så får se hur vi ska göra med möjlighet att byta till en mindre storlek.

Jag hade lite på känn att jag skulle få behandlingar av Thor eftersom att jag fick ett mail om min bokade tid i förrgår. Tänkte inte att jag skulle säga något till killen för att inte förstöra hans överraskningar, men igår fick jag dessutom ett sms och en påminnelse via mail angående den bokade tiden. Hm ... det verkar som att deras system gått bärsärkagång då de lovat Thor ta bort bekräftelserna. Thor blev självklart riktigt sur och ringde kliniken där han pratade in ett meddelande. Idag när jag kom till behandlingen bad de så hemskt mycket om ursäkt för förstörandet och så fick jag kompensation av ett presentkort på en ansiktsbehandling som är värde 500 kronor. Dessutom fick Thor en necessär fylld med massa provprodukter. Alla kan göra fel, men detta visar verkligen på professionalism och detta värdesätter jag otroligt mycket. Förutom detta är de så otroligt duktiga på behandlingar och har kunnig personal.

Här hittar du till deras sida 

Idag har vi också varit och lunchat på mitt favoritställe i Malmö. Det är ett thaiställe som ligger i Scanias  byggnad och det är framförallt fredagar som är deras speciella dag då de kör fredagsbuffé. För 70 kronor så får du äta hur mycket man vill och det ingår fint salladsbord, saft, kaka och bröd. Förra gången vi var där hade de bakat hemmagjord äppelkaka med vaniljsås. Detta tycker inte jag är dåligt för 70 kronor och framförallt har de otroligt fin thaimat.

Nu har Thor kommit hem och lagar middag till mig. Självklart när det är födelsedag så kör vi min favorit, fläskfilé med gräddcurrysås in i ugnen serveras med jordnötter, russin och ris....MUMS!!! Det luktar helt himmelsk här hemma och jag dreglar nästan.

Igår när vi skulle sova så busade Lacie och Thor. Jag lyckades filma lite, men det roliga är hur snabbt det kan vända med en valp och en arbetstrött Thor.



Det gick från filmen ovan, till bilden nedanför på bara en minut typ

Nu ska Thor och jag fortsätta min födelsedag med "Snow white and the huntsman". Imorgon är det valpkurs och vi hade ju fått en hemläxa. Till imorgon skulle vi ha lärt Lacie ett cirkustrick. Därför har vi nu tränat och har lärt oss buga. Ska bli kul att se vilka som har gjort sin läxa.

Hace a nice friday :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar