fredag 28 september 2012

HOVIS TILL VELLE

Nej nu börjar det bli flaskhals på mina dagar och försöker hålla ihop allt, men bristen på dygn börjar bli alltför påtagligt.

Idag körde jag Velino till hovslagaren och det var på tiden då hästen nog gått 12 veckor. Så blir det när det är hovslagarbyte, men förutom det så har hästen gått med tre skor den senaste tiden eftersom han var tvungen att slita av sig den. Vem har inte önskat att man utbildat sig till hovlsgare, veterinär och equiterapeut så att man kunde göra allt själv och se sina hästar de bästa förutsättningarna.


Men denna hovlsagaren är i alla fall värt väntan och Velles hovar blev så fina. Min gamla häst har inte världens lättaste fötter och framhovarna är lite formade som en go-cartbana.

Velle var jätte duktig och det gick bra att köra honom. Var ett tag sedan nu som han åkte transport, men betedde sig som den gentleman han är.


Väl hemma igen tömkörde jag Class  som faktiskt såg ut att stega på bättre med bakkärran ... haha... antagligen drömscenario, men man vet aldrig ;)

Sedan skyndade jag mig hem för att skriva temapaper till skolan, och städa lägenheten för storasysters besök.

Nu är klockan 20:09 och jag är inte färdig med skolan, men helt helt slut.

Dags för fredagsmys säger jag ... fruktsallad nästa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar