måndag 24 september 2012

SUMMERING

Nu har man varit i Kristianstad en runda för att fixa till sig hos frisör-Emma som var lika grym som alltid och gjorde mig snygg. Frisör-Emma såg också underbar ut med en lite kulmage då de väntar bebis i vinter, vilket jag inte hade en aning om. I normala fall går djungeltrumman hela vägen ner till Malmö, men denna nyheten hade gått mig förbi.

Före och efter. Bilderna är inte de snyggaste, men det är ju håret som ska visas upp.

Jag hade tänkt åka inom hästarna påväg hem och ta med Class ut i skogen. Däremot försvann all energi innan jag passerat Tollarp och fick ringa Thor för att inte somna. Det är så hemskt när tröttheten infaller så och man vet att det dröjer innan man är hemma. Istället blev det hem och försök till att finna koncentration för skolan.

I lördags blev det ju som sagt ingen WRIS-ritt och istället lastade jag Allegre och begav oss till ridhuset. Thor fotade lite och jag insåg att jag ibland tappar handen och jag kan höra min gamla dressyrtränare i huvudet påpeka tummen upp. Allegre var duktig om än lite seg, men något jag måste säga om de spanska hästar jag ridit är att de är så galet arbetsvilliga. Class har också den personligheten, men han är nog lite mer bortskämd med att få slippa de dagarna hästen känns helt fel. Ni får inte bry er om den taskigt klädda muppen som sitter på den vita hästen. Det tråkiga vädret gjorde att jag inte ens orkade försöka vara snygg  ;)


På kvällen blev det födelsdagsfest för Elin (Thors syster) och hennes kompis Susanna som både fyllde 30. Var en riktigt trevlig kväll/natt med lekar och goa människor.

Lacie var hos Emma och Fredrik som trodde att valpen tagit droger så uppspeedad hon var. Hemma sover hon som en gris, men det är ju så roligt att sova borta och tillsammans med idolerna Loka och Choice. Det roliga är att när Emma lämnade henne dagen efter på morgonen, tog det två sekunder innan hon somnade i min famn. Jag lovar att Emma inte hade hunnit starta bilen ens.

































Är hon inte världens sötaste.

Efter att ha samlat ihop oss och degat halva söndagen, begav Thor och jag oss ut på en runda med Allegre och kompisen Lottas Amorosa. Det var kul att se Thor rida en häst han aldrig suttit på och måste säga att han är så himla duktig. Amorosa är en häst som bara tänker framåt och hennes spanska påbrå gör att håller du emot, går det istället uppåt. Thor är så lugn och mjuk, vilket passade ihop med en lite stirrig tjej som Amorosa. Efteråt testade Thor på att tömköra Class, vilket också gick himla bra ... duktig den pojkvännen.

Nej nu är ni säkert trötta på att höra om mina dagar, så nu lägger jag ner och plockar upp skolböckerna istället.

Ha en trevlig kväll   :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar