fredag 21 september 2012

DÅLIGA DÅLIGA JAG

Ja nu har jag varit så hemskt dålig på att fixa med bloggen. Fick skäll av Emma häromdagen och jag blir också själv surig på folk som inte uppdaterar sina bloggar.

Veckan har varit intensiv med en massa skola och ridning. I tisdags var det kvällspromenad och picknick på SLU vilket var mysigt, även då vädret inte var det roligaste. Däremot skulle vi alla ut på pub efteråt, men då Thor begav sig till Stockholm, fick jag vara hemma med lillan. Det blev en god kopp te och sötnosen sovandes i knät hela kvällen istället för drinkar.

Skolan rullar på men känner mig något överväldigad över all litteratur och inlämningar, då jag har lite svårt att få den där läsron att infinna sig. Det kommer nog och det är väldigt intressanta kurser som vi läser, samt goa människor i klassen. Jag är sugen på att hitta en praktikplats nu under studietiden, så får se vilka man kan höra av sig till angående detta. Man kan verkligen säga att man blir något skadad av programmet och jag kommer på mig själv att titta efter hållbara lösningar och finkulera över hur man kan analysera hållbarhet. Vi kommer att vara helt hjärntvättade efter dessa två åren :)

Jag har aktiverat både Class och Allegre under veckan och båda killarna har varit duktiga. Class går faktiskt med munkorg nu då deras hage har supermycket gräs och han har tappat lite i vikt. Tappade tålamodet med att han slängde av sig den hela tiden, så hittade äntligen en greenguardgrimmma vilket gör att den sitter klockrent.

Bildkälla
Denna grimma kan jag verkligen rekommendera för då slipper man hålla på med sina patentlösningar. Däremot är den ganska svår att få tag i, men finns på Myone.se. Klicka på bildkällan så kommer ni till hemsidan.

Imorgon ska Emma och jag på WRIS-ritten. Det ser tyvärr inte super bra ut med vädret, men hoppas verkligen att SMHI har fel och att ifall det ska bli nederbörd så inte mer än lite duggregn. Jag var faktiskt och inhandlade ett par regnbyxor för ridning som ligger på främre delen av låret. Köpte dessa till Emma förra året och har velat haft ett par själv sedan dess, men finns alltid något annat som prioriteras. Så nu har jag ingen ursäkt för att inte ge mig ut i lite regnväder. Det blir Allegre som får följa med på äventyr då mina inte riktigt är där ännu.

Lacie fick också en liten fredagspresent i form av en tuggleksak. Har letat efter en sådan till henne, men inte riktigt hittat någon bra. Ville ha något hon kunde tugga på, men som inte var tuggben. Denna tygsaken ger inte ifrån sig något klibbigt som kan förstöra pälsen. Hon verkar uppskattat den och är helt uppslukad av sin nya leksak.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar