tisdag 11 september 2012

EN SÅDÄR ICKE SPÄNNANDE DAG

Nu är skolan i full gång och under morgonen satt jag med litteratur i knät, för att sedan tillbringa eftermiddagen på föreläsning.

Ungefär så spännande har min dag varit idag. Däremot har jag faktiskt varit och ridit Class och tro det eller ej, men han kändes nästan tjockare än innan. Hur det är möjligt, eller om det är så vet jag inte, men kan meddela att greenguarden faktiskt åkte på.

Han var dock riktigt duktig på rundan och gillar verkligen det där d-ringsbettet med kopparrullar. Roligt ty känna hur hästen själv visar tydligt hur det den har i munnen är okej eller ej.

När Thor och jag skulle bege oss från stallet, kom ägaren Göran ut och berättade att hans fru, Kristina, trillat av sin häst och brutit handleden. Hon var nu inne på sjukhuset där de höll på att röntga och eventuellt skulle operera henne. Stackarn har inte haft tur med skador och är nyligen opererad för en skada i axeln. Får hoppas att det i alla fall inte är så farligt som det låter.

Just nu sitter Thor och jag faktiskt nere i bilen för att träna Lacie på att vara själv. Hon är alltid med oss så vi får inte riktigt möjlighet till att träna annars, så får bli såhär nu istället. Dock halvslumrar Thor bredvid mig ... är det inte i soffan så är det i bilen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar