söndag 9 september 2012

HELGEN

Denna helgen har jag haft systerbesök. Två av mina tre systrar kom och hälsade på för att fira mig med att gå på restaurang. Emma följde också med och sedan mötte vi upp svägerskan Elin och hennes pojkvän som följde med hem på lite kaffe och kaka.

Vi hade bokat bord på Lemongrass som nog är en av mina favoritrestauranger här i Malmö. Himmelskt god mat och trots att jag åt det igår, skulle jag lätt kunna smaska i mig det idag igen.

Till förrätt blev det sjögrässallad med purjolök, gurka och vitlök, med sesamdressing och friterade smörfisktärningar. Till huvudrätt blev det roasted duck med vitlöksfräst bok choy, friterad ankvårrulle och söt soyasås ... Lovely :)

Det var en super mysig kväll, med gott sällskap och underbar mat ... perfekt.

På morgonen hade vi valpkursen där det var en speedad Lacie som gav mig huvudbry. Det var inte många minuter som hon fokuserade på mig, utan hon var helt galet uppe i varv. Tar nya tag till nästa helg.

Idag började jag och storasyster med ett spinningpass. Jag har inte tränat sen vi köpte Lacie, så var orolig att det skulle kännas helt galet tungt. Till min förvåning gick det bra och jag hade mycket att ge. Självklart var det galet tungt, men behövde inte kräka eller något i alla fall ;)

På eftermiddagen lämnade vi Amanda som skulle mönstra på båten igen och vi fick en privat guidad tur på Finnpartner, som hon heter. Det var riktigt häftigt och roligt att få se hur lillasyster har det.

Här ser man nästan vår lägenhet 
Nu har jag suttit och varit riktigt duktig med skolläxor, så nu ska jag slappa med Awkward på MTV ... jag vill att hon ska välja Matty ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar