fredag 14 september 2012

SPINNING & RIDNING

Idag har det varit premiär för Lacie då hon lämnades ensam hemma i en timme medan jag var på spinning vid lunch. Hon har varit ensam i en timme på Thors kontor utan att bry sig, men när vi har lämnat henne här hemma, kopplar hon inte riktigt av. Vi har filmat och det är inte så att hon skriker eller så, utan mer att hon inte kopplar av utan står vid dörren och kollar. Men det kommer nog och när jag kom hem idag såg jag henne hoppa ner från Thors fåtölj, självklart den enda platsen hon inte får ligga på i hemmet. Hon hade inte hittat på några dumheter och är så stolt över henne, världens bästa valp helt enkelt.

Spinningen gick oväntat bra idag. Jag hade sådan galen träningsvärk i framsidan av låret från i onsdags att jag trodde jag skulle göra en Bridget Jones och trilla av cykeln. Men som sagt gick det riktigt bra och det kändes skönt att tömmas på energi och svettas. Däremot drack och åt jag otroligt dåligt efter passet och jag fick en sådan galet huvudvärk på väg hem från hästarna. Dock vet jag ju vad den kom ifrån så får ju skylla på mig själv.

Hela eftermiddagen har tillbringats i stallet då jag och Vicki har varit ute och ridit. Blev en mysig runda trots det tråkiga vädret. Fast å andra sidan är jag någon som hellre rider i mulet väder (dock utan regn) än solsken. Dels blir grusvägarna så bra när det regnat och är sådär fuktigt i luftet och hästarna är mycket piggare.

Jag tog in hästarna medan Vicki och jag red. De fick täcken på sig som kunde torka upp den torra pälsen. När vi hade ridit så slängde jag på regntäcke för att sedan kasta ut dem i hagen igen. Kändes lite taskigt att ställa ut dem igen när det regnade, men de hade ju skydd och framförallt Velle mår bättre av att röra på dem gamla benen i en hage, än i en box.

Velle undrar varför han fick gå ut igen ... "Skulle jag inte sova inne inatt?"

Valpen är helt tossig ikväll. Testade på ett nytt trick och det blev gå slalom enligt filmen nedan. Hon var helt galen, men duktig och älskar när vi tränar.



Imorgon är det valpkurs så har förberett med plockat ut korven ur frysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar