måndag 10 september 2012

RINNIG LITEN VALP

I lördags natt började Lacie dregla och vi trodde att det kunde bero på tänderna. Under gårdagen fortsatte det och på eftermiddagen tyckte vi att det eskalerade något så då ringde jag syster som tipsade om att hon kunde varit och slickat på en padda. Jag tog kontakt med Lunds djursjukhus, men eftersom hon var pigg, glad, åt som hon skulle och drack, tyckte veterinären att vi skulle avvakta tills idag och se ifall hon fortsätter eller om det blir mindre.

Dock hade det inte avtagit imorse, så jag ringde och bokade till hos veterinären. Under lunch hade det faktiskt rinna mindre från munnen, men Thor begav sig ändå till veterinären. Veterinären trodde absolut att det hade varit en padda i farten, men berättade att hunden kunde dregla i 1,5 dygn efter närkontakten. Vetten tyckte att hon såg fin ut för övrigt och att vi inte skulle oroa oss. För att slå två flugor i en smäll, fick lillan sin rabiesspruta och pass. Nu slipper vi i alla fall komma tillbaka vid ett senare tillfälle.

Medan Thor fixade med valpen, åkte jag med Class till hovslagaren för att slå på de två framskorna. Nu är de äntligen på och det är dags att sätta igång rehaben. Det blev boots på alla fyra fossingarna när vi kom hem och detta kanske kan hjälpa lite.

Har ju nämnt tidigare att Class ska testa på vattenband och häromdagen hade Hippson en artikel gällande detta och eventuella frågetecken.

Ni kan läsa den här ifall det är av intresse  

Nä...nu ska Thor och jag promenera Lacie och sedan blir det till att sova.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar