torsdag 13 september 2012

PLUGGA ELLER RIDA ... DET ÄR FRÅGAN

Igår var jag ledig från skolan, men hade ändå en massa litteratur att läsa och paper att skriva. Tänkte börja morgonen med att gå och träna, vilket jag också gjorde. Dock när jag kom hem fick jag sms från en tjej i stallet som lockade ut mig på ridtur, istället för att sitta framför böckerna. Det lät mycket roligare så det blev ut till stallet.

Vi tog en lång skön skrittur och det bara kliar i fingrarna på att börja rida Class mer än skritt barbacka och göra allt roligt som finns att göra. Men däremot går allt åt rätt håll så är himla glad och tacksam för det i alla fall.

På kvällen blev det faktiskt lite studier, men sedan lurade Thor mig att titta på film. Kollade på The Avengers och det var inte riktigt som jag tänkt mig, men ändå helt klart underhållande underhållande med lite humor.

Nu på morgonen har jag suttit med "Malmö möter framtiden" och är en inspirationsbok om hållbar stadsutveckling som bygger på en konferens och är skriven utav Sabina Andrén. Kan jag tipsa om som kvällslektyr, även då man kanske inte helt och hållet är intresserad av hållbarhetsfrågor, så ligger det verkligen i tiden och är mycket allmänbildande.

Ikväll ska jag till stallet och röra på både Class och stallägarnas Allegre. Ska hjälpa stackars Kristina nu när hon skadat sig, så får vi hoppas att hon är igång snart igen. Tyvärr verkade det som att både benen är helt krossade i handen, jag kan bara tänka mig smärtan.

Bjuder på en pics av lilla valpen som har roffat åt sig nästan alla kuddarna i soffan. Mysbebis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar