lördag 9 juni 2012

CLASS aka HANNIBAL LECTER

Jag älskar mina söta hästar. Class har vid ett par tillfällen gått med den nya greenguarden, men efter att ha fått lite skav har jag nu tagit hem och modifierat den med en massa ludd och silvertejp. Så efter att ha haft båda pojkarna inne för grooming och ompyssling i stallet fick de gå ut igen. Velino behöver inte ha på sig någon gräsreducerare, men den lilla grå har tyvärr inte lika tur. Efter att ha sprungit runt och skrikit i frustration en stund, lägger han ner åsikterna och accepterar läget. Går bort och dricker och sedan ställer sig för att beta.

Jag diskuterade länge med mig själv innan jag gick och köpte denna munkorg, men kom alltid fram till att hästen trivs bäst, mår bäst och älskar att vara ute på sommarbete. Även JAG behöver denna tiden för att ladda batterierna och slippa mockningen för en gångs skull. Det tråkiga är att jag inte kan rida honom just nu, vilket kanske hade gjort att jag sluppit greenguarden.

Hemskt vad man saknar ridningen när man absolut inte kan. Men igår red jag faktisk då jag var med kompisen i hennes stall och red hennes fina häst en liten runda, så skönt att vara uppe på hästryggen igen. Det var underbar natur och Chili är en sådan rolig häst med mycket humor.

Visst är Class söt, trots Hannibal Lecter munderingen.









































Idag lyxade Thor och jag till det med färdigkyckling i ugnen och en god sallad samt gräddfil till middag.  Nu blir det film, "Rise of the planet of the apes", och måste säga att jag saknar lördagsgodis lite granna.
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar