tisdag 26 juni 2012

HOVIS!

Blev ännu en tidig morgon då hovis skulle komma till pojkarna redan vid klockan nio och min kompis var och lämnade sina hundar hos oss vid 6:45, så blev inte mycket till sovmorgon. Dock har det varit sovmorgon hela veckan, så egentligen har jag inget att klaga på. Men jag är någon vars perfekta tid att gå upp är typ 8, inte före och helst inte efter. Denna tiden gör att man inte är för trött för att man fått gått upp tidigt, eller för trött för att man sovit för länge. Lagom, perfekt för lilla landet lagom.

Diskuterade med pojkvännen ifall jag skulle slänga på skor på Class, eller köra barfota för att spara lite pengar. Men fick bli skor i alla fall. Han är ganska ömfotad vilket är lugnt när han går i gräshagen, men är det så att han ska promeneras igång, behöver han skor för att kunna röra sig på grus -och skogsvägarna.

Är så skönt att komma till stallet och inte behöva tänka på mockningen. Är inte så att jag lider annars, men är extra lyxigt att få en liten paus ifrån det. Efter hovis så åkte vi och åt lite lunch och tog en runda via Hässleberga på väg tillbaka till stallet. Det var så fint och underbara hus längs vägen. Sov dock småbitar av vägen, men det jag såg var fint. Har varit så galet trött idag och vet inte om det beror på antihistamintabletterna.

När vi kom tillbaka till stallet och jag vaknat så gav jag mig ut till två hästar som undrade varför jag kom igen. De tyckte att vi var färdiga för dagen och Velle hade lagt sig för att vila. När jag kom närmare lade han sig på sidan och slöt ögonen. Sötnos men det var dags att röra på sig och det blev en skrittur med Class som handhäst och Thor tog hundarna. Mysigt och Velle var toppad som vanligt. Två glada hästar över att komma ut i skogen igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar