onsdag 20 juni 2012

INTENSIVA DAGAR!

Nu är jag ute i sommarstugan med familjen och det har faktiskt varit riktigt fint väder. Det är visserligen kallt i skuggan och på kvällen när solen vandrar ner så känns det inte riktigt som sommar. Men jag har t.om kunnat sola, vilket har gjort mig väldigt glad. Jag älskar att sola. Är så skönt att bara ligga och mysa och känna de varma strålarna på den nakna huden.

Det har dock inte varit mycket rast eller ro. När vi för en gångs skull har alla systrarna samlade så får vi passa på att rensa ut allt som inte ska sparas. Vi tog över stugan för cirka två år sedan, men förutom utsidan har det inte gjorts jätte mycket där inne. Vår mormors och morfars kläder och sparade saker fanns fortfarande kvar, och även fast här fanns en del värt att spara, skulle MYCKET slängas. Vi ringde därför ut en stor container på 10 kubik som fylldes till max. Tack gode gud för min systers man som är ett geni när det gäller att organisera och packa, så att det inte fanns en millimeter luft kvar. Undrar bara vad det där kommer att väga...en hel massa och lite till antar jag.

Så det har städats och slängts och rensats och fixat i ordning. Idag har vi också målat köksmöblemanget till den övre lägenheten. Återkommer med resultatet, men hoppas att det kommer att bli fint.

Något vi har gjort är ätit och ätit och ätit. Lågkolhydratkost har nästan slängts genom fönstret och det har varit svårt att hålla sig. Eller svårt, omöjligt. Men detta är vår midsommarsemestervecka, så på måndag blir det LCHF igen. Däremot så insåg jag hur underbart gott man kan äta grillat, även fast man kör lågkolhydratkost. Potatis är inget som jag var speciellt förtjust i innan, och när man har en god grönsallad blir potatisen faktiskt överflödig. Sedan här ute har vi något så fantastisk som Andréns Bageri. De gör de godaste bullarna och bröden, haha...allt som man inte ska äta ;)

Här kommer lite pics från veckan. Imorgon blir det lövmarknad och vi ska åka den traditionella båten in.
















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar