torsdag 14 juni 2012

ELTON ♥

Insåg när jag gick upp att jag inte hade någon afil hemma till frukosten. Vår lägenhet ligger cirka 5 minuters cykelavstånd ifrån ett Maxi, men trots det känns det som det lika gärna kunde vara 5 mil. Att behöva hoppa ur onepiecen och klä på sig för att cykla och köpa afil, känns som en enorm ansträngning. Sitter fortfarande hungrig och får väl ta tag i mig själv.

Hade däremot varit jätte mysigt och haft en hund så att man kunde promenera bort till maxi istället, men däremot kan man ju inte lämna vovven utanför maxi. Det skulle jag aldrig våga, hade varit så rädd för att den skulle bli tagen. Det finns ju sådan där rithörna som föräldrar kan lämna in sina barm när de går och handlar, kanske borde affärerna satsa på samma sak för hundägare. Ett bortglömd målgrupp kanske.

När vi hade en afghan och bodde i Kristianstad, kunde jag lämna honom en stund utanför willys. Butiken hade en stor glasvägg och nästan oavsett var jag var i butiken, kunde jag se Elton. Gud vad jag saknar den hunden.



























Både Thor och jag skulle gärna vilja ha en afghan, men det är en väldigt stor hund. Det är ingen stökig hund inomhus, men det är en hund som behöver sitt utrymme och framförallt ett stort bagageutrymme. Vi känner att en lite mindre hund hade passat oss just nu, och när det blir hus eller större lägenhet får det bli en afghan också. 

Vi har funderat på ras under en lång tid och ändrat oss flera gånger, men nu är det bestämt. Det blir en bedlingtonterrier. Underbar mysig liten hund som dessutom har vinthund i sig, vilket både Thor och jag älskar. 

Det är faktiskt så att uppfödaren vi har valt har valpar just nu. Egentligen hade Thor och jag tänkt vänta ett år, men när man ser de söta valparna så är det svårt att komma ihåg varför vi bestämde det. Är ni sugna på att kolla in rasen och valparna finner ni länk till uppfödarens blogg här.

Detta är Zelda, kompisars ena bedlingtonterrier.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar