torsdag 7 juni 2012

PÅ GÅNG!

Då var det dags, nu är jag officiellt igång med att äta efter lchf metoden. Igår gjorde jag precis så som man inte ska göra och avslutade min "dåliga" period med en pizza, men det struntar jag i.

Senaste tiden har det varit mycket kalas och fester, vilket inte har gjort det lättare att motionera eller gå ner de där kilon som klamrar sig fast. Min känsliga mage har inte heller varit så glad och kolhydrater är inte människans bästa vän. Min pojkvän har tidigare kört denna lågkolhydratiska kost och blev en helt ny och piggare människa. Efter att allt fler omkring mig pratar gott om denna metod, tänkte jag nu också göra ett försök.

Idag blev det stekt ägg och bacon till frukost. Inte super fantasimässigt kanske, men det var det jag fann i kylen efter att jag sköt fram veckohandlingen till idag. Under morgonen har jag planerat hela veckans mat och ska strax åka iväg till affären.


Det svåraste som jag kommer att stöta på är att jag inte kommer få äta min älskade frukt. Är vad man kan kalla en fruktoman och FULLKOMLIGT älskar frukt. Men någon uppoffring får man göra och vad jag förstår får jag i alla fall fortsätta äta bär.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar