lördag 16 juni 2012

PIZZA...MUMS

Fredagen blev en hurtig dag som började med spinnigpass på morgonen. Det var första träningspasset på 2,5 veckor och tro att det kändes. Dagsformen kändes inte super men drog på som vanligt vilket resulterade i att efter 20 min in i passet kände jag mig enormt orkeslös och illamående. Det är hemskt vad snabbt man tappar så fort det blir ett uppehåll. Nu blir det ännu ett uppehåll över midsommar, men får se till att ta långa promenader.

Efter spinningen åkte jag till stallet där jag skulle rida ut en skogsrunda med dottern på gården. Allegre såg så nöjd ut när jag hämtade honom i hagen och var nog glad att få komma ut. Kristina (gårdsfrun) hade badat honom så hans vita hårrem blänkte så fint. Blev en underbart mysig runda och jag och Vickie hade så roligt.

På kvällen blev det fotboll hos kompisar. De som känner mig vet att jag inte är ett dugg intresserad av själva matchen, men det utlovades middag så det var mycket trevligt. Jag är inte speciellt chockad över resultatet, eller vad säger ni andra?! Blev däremot förvånad över hur lamt Ibrahimovic spelade, men Mellberg var ju duktig.

Idag har det shoppats lite attiraljer på IKEA till sommarstugan och sedan iväg till hästarna. Mötte upp söta Sofie i stallet som ska flytta dit med sin Cailo i slutet på sommaren. Ska bli så kul att ha henne på gården och jag hoppas att de kommer trivas. Tog in och groomade hästarna och jag måste säga att jag är osäker på Class rygg. Hoppas på ett positivt  svar, men nu när ödemet har gått ner så känner man en markant "håla" i skarven mellan manken och ryggen. Hoppas på att det inte är något farligt.

Idag blev det syndarkväll och på väg hem inhandlade jag en pizza och Thor en kebabtallrik. Var enormt gott och har längtat efter det hela veckan. Däremot svullnade magen upp direkt och det är sjukt vad snabbt det går. Men som sagt, gott var det :)

Ha en skön lördag säger jag och pojkarna!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar