tisdag 12 juni 2012

ÖZEN ALL-FRUKT

När jag var på väg ut från lägenheten för att sticka till Chili kom jag på att jag glömde ta med mig stövlar och hjälm ifrån stallet dagen innan. Så fick bli en liten omväg till stallet för att hämta sakerna. När jag körde förbi hästarnas hage såg jag att något fattades på Class. Han hade på något sätt lyckats kränga sig ur grimman med munkorgen och betade nöjt i det höga gräset.

Det var bara att sätta på den igen och se ifall detta var en engångsföreteelse. Känner inte att jag vågar spänna den hårdare för jag är rädd att det ska trycka och skavas. Vi får se.

Hade en super mysig runda med Chili. Hon är en häst med mycket huvud, mycket rörelser och mycket motor...och så får man inte glömma mycket humor. Det är en sådan häst som kan skrämma livet i någon som inte förstår henne och ge mycket skratt åt någon som gör det. I annonser brukar de nämna dessa som en häst med stor personlighet. Emma (ägaren) och Chili är som gjorda för varandra, lika knasiga båda två  ;)

På hemvägen körde jag inom Özen All-Frukt och kan inte fatta hur billigt mat verkligen kan vara när man INTE handlar på Maxi. Fick ihop en hel hög lyxiga varor för bara 152:-
Kan absolut tipsa om detta ställe för alla Malmöbor, värt ett besök.

Blev lunch/middag bestående av fetaostbiffar, grädd -och creme fraichesås och sallad. Mycket mycket gott.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar