torsdag 28 juni 2012

FILMTIPS

Gud vad mysigt det är när killen också är ledig och man kan bara göra vad man vill under dagen utan att tänka på att hålla tider. Idag har vi varit ute i stallet där jag red Allegre och Thor promenixade med Class. Jag och Allegre mös järnet och det var roligt att rida, men bakom oss hade vi två surmulna miner. Vi var alla fyra attackerade av galna svärmar med både det ena och andra i flugväg. Däremot gjorde detta att varken Thor eller Class uppskattade promenaden.

Det var underbart väder och jag håller tummarna för att sommaren kanske kommer nu trots allt. Får vi en likadan sommar som förra året så tar jag mitt pick och pack och emigrerar.

Efter stallet så drog jag med mig Thor för att rida Chili. Först blev det lunch i det fina vädret och eftersom lågkolhydratskosten är tillbaka på kartan blev det en kycklingsallad med lite gräddfil. Det tråkiga med denna kosten är att det är svårt att få tag i mat när man är ute och kör. Kanske inte för alla men jag är ganska kräsen av mig. Då är det bra att ha det förberett och jag har till och med investerat i en kylväska...vuxenpoäng ;)

Jag parkerade Thor i solen och red iväg. Det blev en super mysig runda med Cillan, men även där blev vi helt uppätna av flugorna. Stora som JAS-plan är de och det kvittar hur mycket man sprayar på sig och hästen så är de helt immuna mot alla gifter.  Chili var framåt och pigg, men utan att lägga energin på att bralla. Kändes helt underbar i traven.




Okej ett filmtips. Den nya Footloose som kom ut 2011. Jag trodde att det skulle bli en halvdan kopia av Kevin Bacons gamla klassiker, men jag och Thor blev positivt överraskade och den var faktiskt riktigt bra. Jag är svag för dansfilmer och denna var helt klart sevärd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar