måndag 13 augusti 2012

ALLT SKJUTS UPP EN DAG TILL

Det blev inget återbesök hos veterinären idag. I förmiddags fick jag ett samtal att min vette hade fått förhinder och det blev ombokning till imorgon istället. Det störde lite i min planering, men framförallt ville jag ha detta ur vägen nu och inte skjuta fram det mer.

Det blev en super mysig ridtur med Charlotte och Fenix istället. Velino visade lite av sitt gamla busiga jag och var super mallig över att få vara pappahäst till 3-åriga Fenix, som bara har varit ute i skogen två gånger tidigare.

Charlottes förra häst Romero hade en liknande skada som Class, som blanda annat behandlades med stötvågsbehandling. Jag ska kolla med vetten imorgon om detta skulle vara ett alternativ för Class, men hon har inte sagt ett pip om alternativa möjligheter så som vanligt får man själv göra den nödvändiga forskningen. Jag är en person som har föga tilltro till veterinärer och anser att i dagens läge får man både vara veterinär, hovslagare, massör etc etc. Jag säger inte att det inte finns otroligt duktiga veterinärer, men man kan aldrig riktigt lita på att man får allt vad man kan få i information och möjligheter för ens häst.

Men nu ska vi inte vara pessimistisk, vilket jag har en förmåga att vara ibland när det kommer till mina hästar.

Jag har kikat ut ett träns som jag är sugen på till Class, eller det är snarare pannbandet som lockar.

Bildkälla














Det är ett träns från Glen Gordon och jag tror att hans breda panna skulle passa bra i det fräcka pannbandet. Fast egentligen skulle jag bara vilja inhandla pannbandet, men jag tror inte att det går att köpas separat. Tycker att det är en rolig kontrast till allt bling bling som är inne just nu.

By the way...håll tummarna för oss imorgon istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar