torsdag 2 augusti 2012

FLYTTHJÄLP FÖR HELA SLANTEN

Igår blev det en lång dag. Efter frukosten stack jag bort till Thors jobb och lämnade Lacie där. Thor har det så bra att de får ha med sig hundar till kontoret. Detta var första gången och hon hade skött sig ypperligt och charmat alla.

Jag begav mig till Lund för att hjälpa Elin och Stefan flytta till sin nya lägenhet i Malmö. Det blev totalt tre vändor mellan de två orterna och när Thor hade slutat jobba, hämtade jag honom och Lacie så att de också kunde hjälpa till.

Lacie kommer att vara med på mycket och åka lite överallt för det är så vårt liv ser ut, så miljöträning är aldrig fel. Hon tyckte att det var hur kul som helst och hjälpe till med att fånga alls stora dammråttor...hon är ju inte en terrier för inget ;)



I den nya lägenheten fick hon sitta i sin lilla bur medan vi bar upp det sista. Var inte helt nöjd i början, men sen lugnade hon sig och somnade.

När vi var klara bjöd Elin och Stefan på den obligatoriska flyttpizzan, som var enormt uppskattat.

Idag har jag så ont i vaderna att jag nästan inte kan gå...haha lite otränad någon.

Dagen blir lugn för mig och Lacie, det ska tvättas, jag ska duscha, Lacie ska badas och lägenheten ska dammsugas...är man lyxhustru så är man :)  Ska också hinna med en fika med Johanna innan hon åker tillbaka till Stockholm. Oj...det blev många punkter på agendan.

Ikväll ska vi på middag hos finaste Charlotte, Appe och beddisarna ikväll så det ser vi fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar