tisdag 14 augusti 2012

JIPPI VAD JAG ÄR GLAD!!!

Klockan är 17:52 och helt redo för att gå och lägga mig. I morse var vi uppe tidigt och jag begav mig till stallet för att, tillsammans med Emma, åka med Class till kliniken. Jag var helt galet nervös och kände mig helt upp och ner. De andra gångerna har jag varit mycket lugnande, men nu fanns det ett gäng fjärilar i maggropen.

Class var som vanligt bäst och skötte sig ypperligt även om även han såg nervös ut ett tag, men var nog mina nerver som smittade av sig.

Svaret från vetten var precis det jag hade hoppats så mycket på. Ligamenten och ryggraden som var kantiga och inflammerade har blivit fina och jämna. Att ligamentet har lossnat är det inget som kan förändras och hålan han har i ryggraden kommer alltid finnas där. Säkerligen kommer den att bli mindre då muskelmassan kommer igång, men det får man se. Så nu fick vi äntligen klartecken på att börja rida igen. Det blir skritta ut barbacka och gärna i kuperad terräng så att han får arbeta med hela kroppen. Det viktiga är att han inte går med huvudet för lågt eller högt, utan bara trippar på i en normal form.

Livet känns härligt nu. Är så glad och äntligen känns det som hästsuget har kommit tillbaka.

För att fira åkte jag och Emma inom IKEA och körde en klassisk köttbulletallrik. Hemma i Malmö mötte jag upp syster Carolina och systerdottern Elvira på Horze samt Hööks. Hittade ett snyggt schabrak med matchande lindor på rean som jag stod och sög på ett tag. När jag var på väg fram till kassan kom jag på att jag har ju ingen sadel till Class...haha...kanske bäst att spara de pengarna till en sadel istället ;)

Nu ligger jag och Lacie i mysläge. Ska flörta med husse så att han fixar middagen ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar