söndag 26 augusti 2012

CLASSEMANNEN

Thor hade egentligen arbetsdag hemifrån idag, men fick med honom på en paus ut till hästarna. Han följde med en runda i skogen med Lacie bakom mig som satt på Class. Pollen var lite mer koncentrerad på mig idag och var nog nöjd med att få sällskap av Thor.

Precis när han blev skadad hade vi börjat komma över ett par trösklar gällande framåttänkandet i skogen, men tyvärr har dessa kommit tillbaka nu efter vilan. Dock är jag säker på att det kommer släppa när han väl får in rutinen igen. Class är en häst som är promenerad själv i skogar och mark sedan han var 8 månader gammal. Har utsatts för det mesta och aldrig rädd för något, möjligtvis lastbilar som är läskiga saker. Han skulle följa mig genom vad som helst ... om jag går före. Däremot har han svårt att koppla samman detta med när jag sitter på ryggen och blir helt plötsligt en häst som kan vara väldigt osäker på sin omgivning, trots att vi gått där hundra gånger. Detta har dock inte alltid varit så och när han först reds in, var han som en lugn filbunke.

Kommer inte riktigt ihåg var jag hittade denna bilden någonstans, men tycker den är så rolig. Detta är lite av anledningen till att jag har valacker och jag ser min systers arab Cleo i stoet på bilden ;)

Ha en skön slapp söndag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar