torsdag 9 augusti 2012

DET SKA VARA MED...INTE UTAN!

Ja...det är helt klart inte meningen att jag ska äta någon pizza. Eftersom jag blev snuvad på konfettin igår, åkte Thor inom Picolo Mondo när han hade handlat. Han beställde en Vesuvio med lite ost och åkte sedan hem till en väldigt hungrig Michaela.

Men nej..när jag öppnade kartongen var det en Vesuvio UTAN ost...amen vad är detta. Eftersom de tar 96 kronor för en futtig pizza, blev Thor så sur och ringde för att klaga. Det blev en ny pizza som älsklingen åkte och hämtade och en gratis vid nästa gång. Uppskattat, men känns som det är något som säger mig att jag inte ska äta någon pizza.



Idag har jag och Velle tagit en ridtur. Först kändes han inte alls fin, men sedan piggnade han till och fick till en riktig bra form och skjut i steget. Imorgon flyttar Charlotte sin fina Fenix till stallet då hon behöver tillgång till skog och kuperad terräng för att han ska kunna träna bort en skada som spökar. Ska bli så kul med sällskap och vi kommer att fungera som guide och dragplåster då Fenix, som är tre, behöver lite stöd från en äldre gubbe som Velle.

På hemvägen stannade Thor och jag till vid pildammsparken för att promenera lite med Lacie. Koppelträningen är ju i full gång och hon är duktig, men snurrar lite från sida till sida. Alltid bra att träna på ett ställe där hon håller sig automatiskt lite närmare än där hon känner sig helt hemma. Hon ville gärna äta upp kråkorna och funderade ifall man skulle träna upp henne som jagande måshund, jaga upp och döda måsungar. Kanske vore något ;)



Nu ska Thor och jag ut och tömma valpen på energi. Hon är helt galet toppad och behöver busa av sig lite innan natten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar