fredag 31 augusti 2012

LYCKLIG SOM BARA DEN

Nu är man äntligen hemma efter en aktiv dag. Allt har gått super och Cailo skötte sig som den uppfostrade häst han är. Brydde sig inte om att lämna sina kompisar utan följde snällt med oss. När han skulle lastas gick han bara rätt upp och stod som ett ljus hela vägen från Simrishamn till Malmö.




När vi kom till Malmö så blev det snabba ryck för att jag skulle hinna sticka bort till Bökeberg. Kastade mig ur bilen för att koppla släpet, hämta hästen, borsta honom så att han i alla fall såg lite ren ut, klä på honom och kasta in honom i släpet. Det har varit väldigt mycket åkande så var rädd att han skulle trilskas, men nej då. Duktigaste hästen.

Cailo släpptes in till Velino som visade hur en äldre gentleman ska sköta sig. Blev ett pip och sedan var det inte mer. De betedde sig som de var gamla vänner och Velino visade Cailo vattnet och sedan stod de och busade lite när jag körde iväg.

Equiterapeuten som skulle kolla Class hette Stefan och kommer ifrån Gävle. Han tyckte min lilla häst var så fin i kroppen och han fick bara en massa eloger. Stefan hittade självklart den gamla svagheten i vänstra bakbenet och en spänning i nacken, men efter behandling tyckte han att det var borta. Bakbenet ska vi stärka genom att Class ska få på sig en grönsula på vänster bakhov vid nästa skoning. Detta ska göra att han börjar använda den sidan mer, och slutar överbelasta på höger. Detta är bara en hjälp på vägen och självklart kommer ridning vara den största hjälpen.

Roligt var att jag fick mycket beröm för hästen och det är alltid kul att veta att man gör något rätt. Framförallt att det kan bli ett resultat med tanke på alla pengar och tid man lägger ner på dem.

Class ifrågasätter vem det är som går ihop med hans storebror
Inatt får Class stå inne. Jag vill inte att han springer en massa och bockar när han är nybehandlad. Thor och jag åker ut imorgon innan Lacie ska glänsa på valpkursen ;D

Haha..när jag läser detta verkar det som vi har världens snällaste och mest väluppfostrade djur. Kan säga att så inte är fallet, men vi har höga krav på deras uppförande och anser att de ska sköta sig i alla situationer.

Alltid något att sträva efter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar