söndag 12 augusti 2012

BADDAGS FÖR TJOCKPONNYN

Idag är det en trött Michaela som skriver. Jag, Charlotte och Appe har varit och badat med grabbarna grus i Saxtorp. Vilket mysigt ställe och så fin natur där alla är välkomna, även hundar och hästar. Lilltjejen var också med och tyckte att det är livet när man får springa och leka med beddliskompisarna.

Vi var där ett bra tag och promenerade mellan de olika badplatserna. Jag hoppade upp en stund på Class och försökte få ut honom på djupare vatten utan att jag skulle behöva simma före, men nej...det gick inte. Det är en häst som skulle gå genom vad som helst för mig, men bara om jag går före. När jag sitter upp har han svårt att koppla samman det förtroendet verkar det som. Han är ju visserligen inte riden extremt mycket utan väldigt sparad för sin ålder. Förhoppningsvis kommer det med tiden när jag väl får komma upp på honom igen.



När vi kände oss klara var det två nöjda och trötta pojkar som vi lastade in i släpen. Jag hoppas att det inte bara är mysigt att bada, utan att det gör lite nytta också. Lacie var också helt slut och somnade gott i bilen.

Nu ikväll har hon också fått en rengöring. Jag har badat, plockat och rensat öronen, klippt klorna och kammat henne så ullig, gullig och fin. Hon är något långhårig nu, men vi ska ringa Ulrika och kolla ifall hon har tid att trimma henne.

Visst blev jag fin :)
































Ha en underbar söndag och håll tummarna för oss imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar