torsdag 23 augusti 2012

SAXTORP

Vilken perfekt torsdag vi har haft idag. Thor tog ledigt och vi, tillsammans med Emma, Fredrik och Charlotte begav oss till Saxtorp för att bada med kusarna. Detta var första gången Emma presenterade vatten för Chili så vi var lite osäkra på om hon skulle vilja följa med i.

Emma började hela dagen med att presentera tidernas bästa t-shirt, speciellt för någon som arbetar inom svenska kyrkan...klockren :D



Emma och jag red först en runda bland slingorna och det var helt underbart att sitta upp och rida min lilla åsna igen. Kollade i min kalender och jag har inte ridit honom sedan i slutet på april, galet längesedan. Han kändes något seg i munnen och lyssnade dåligt på sitsen, men det är bara att arbeta upp finkänsligheten igen.

Därefter badade vi och Chili överraskade oss alla genom att bara gå rätt ner i vattnet. Var inte ens osäker när Emma ledde ut henne på djupare vatten. Detta visar ju verkligen på att hästarna gillar och bada, måste ju tycka att det är skönt och roligt annars hade de väl trilskats mer.

 Thor vågade sig också ut och såg ut som Fantomen när han satt barbröstad på Class



Class och jag kom ut på det djupa och precis när jag tänkte kravla mig av, fick han tag i botten med bakfötterna och reste sig rätt upp. Efteråt såg han så nöjd och belåten ut och jag kunde inte göra annat än skratta



Chili var så duktig och visade verkligen hur orädd hon är

Ser nästan ut som skytteltrafik fast med hästar :)

 
Tack till fotograferna Thor och Charlotte 

Puss och tack för idag

Nu är det trötta själar i denna lägenheten, men ikväll blir det trots det Timbuktu & Damn på Stortorget. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar