fredag 10 augusti 2012

FINA FREDAG

En riktigt fin fredag är när det är hästar för hela slanten och en kväll helt utan planer. Först hängde jag med Emma i sitt stall för att sedan bege mig till mina barn och ta en mysig tur med Velino. Han kändes först inte alls bra och trippade fram, men sedan kom blodcirkulationen igång och då trampade han på. Imorgon ska Thor rida honom en runda så jag hoppas att det går bra.

Class fick också komma in och den lilla killen är inte ordentligt borstad på väldigt länge och man känner den där lilla flottiga känslan i pälsen. Men på söndag ska vi åka till Saxtorp och bada så då blir han förhoppningsvis renare. Man kanske kunde ta med sig miljövänligt schampo och slå två flugor i en smäll. Kanske vore något så att han är fin när vi ska till veterinären på måndag.

När Thor och jag kom hem så begav vi oss bort till hundparken där vi träffade två 8 månaders pojkar som var en fransk bulldog och en cain terrier. Först tyckte Lacie att de var super äckliga och framförallt terriern lekte väldigt fysisk och förstod inte alls när hon tyckte att det var obehagligt. Men när killarna busade iväg sprang hon efter och eggade på dem. De hade verkligen olika lekstilar. Frallan Urban var mer passiv och busade lite på avstånd, terriern Samson lekte mer i närkamp och Lacie boxades med framtassarna. Helt olika raser, men de hittad ändå ett sätt att ha roligt ihop. När vi skulle gå kopplades de andra två och jag tog upp Lacie i famnen. Killarna var ganska nöjda, medan Lacie gnällde och pep missnöjt i min famn.

Kvällen har fördröjts enligt bilden nedan, men innan vi segade ihop totalt körde vi en helt galen kvällsmat. Med i bilden var nutella, pannkakor och jordgubbar...mumma :)







Imorgon blir det fälttävlan och P.R.E uppvisning på Ribban, så jag hoppas ha lite fina bilder att bjuda på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar