tisdag 28 augusti 2012

SYSTER AMANDA

Det var en mysig måndag med lillasyster på besök. Hon fick gå iland en dag så då passade vi på att bara umgås. Vi körde runt och gjorde ärenden och sedan blev det hem och åt en god lunch. Amanda hade aldrig ätit italiensk glass, så självklart blev det en runda ner för att mumsa i oss lite gottigt. Lacie fick också smaka och var lila förtjust i det som oss, mindre förtjust blev jag när jag insåg att min hund skulle behöva badas.


 Lilla Lacie gillar sin moster Manda, speciellt när man får bita henne i örat

När jag hade lämnat av Amanda på båten igen, var det hästarna som skulle kollas till. Red en lång skrittrunda på Class och testade ett av Emmas bett.



Det är ett D-ringsbett med kopparrullar.



Han verkade gilla det och kändes mjuk och fin i nacken. Ska testa det ett tag så får vi se om det bara var nyhetens behag. Emma hade något annat jag också skulle få testa, tur att man har kompisar med resurser ;) Själv har jag mest stångbett hemma i stallet, då Velino inte gillar bett som inte ligger helt stilla i munnen. Tränsbett går han bara inte att rida på, så det har jag heller aldrig investerat i.

Nu ska jag och Lacie iväg till hästarna då vädret äntligen har blivit lite finare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar