lördag 11 augusti 2012

VILKEN SOMMARDAG

Vad ska man säga, helt underbart väder idag vilket ger en fantastisk dag för fälttävlan på Ribban. Jag kan bara tänka mig hur fina bilder fotograferna måste fått på ekipaget. Jag slet med mig kameran ut, men tyvärr hann det inte fotograferas så mycket då jag höll koll på valpen.



Thor var på westerntävling idag så Lacie fick följa med mig. Jag tryckte ner henne i cykelkorgen och eftersom det utdelades en massa godis var det ju hur kul som helst. Vi mötte upp Emma och hennes två vovvar och gav oss ut bland alla andra malmöbor.

Gång på gång utropades det i högtalarna att man måste ha sin hundar kopplade, men trots det fanns där hundar som sprang lösa. Förstår inte hundägarna vilken farlig situation de utsätter sina hundar. ryttarna och hästarna för.

Under en lång stund fanns det en jack russel som sprang lös över hela området. Han verkade helt klart leta efter någon och kutade runt utan att någon fick tag i honom. Tillslut var det någon hundvan som sög tag i honom och det var bara tur att han inte blev skadad. Jag och Emma funderade på ifall det var någon av ryttarnas hund då han bland annat förföljde en av ryttarna.

Jag är verkligen imponerad av ryttarna och hästarna som rider denna gren.

På eftermiddagen var det dags för P.R.E uppvisningen. De hade satt ihop ett litet program och klätt upp sig så fint.



Det är Kristina på den vita skimmeln som äger gården vi har hästarna på. Kristina äger också den gråa skimmeln, men Lotta som rider har hästen på foder just nu.

Nu har jag en trött valp hemma. På vägen hem somnade hon i cykelkorgen och när vi kom hem tog det två sekunder innan hon somnade i soffan. Är ju inte så mycket fysisk trötthet, men tänk vad mycket nya intryck hon har fått. Hon har varit så duktig och förtjänar verkligen en lugn kväll.

Thor köpte en ny grill igår. Vi har haft en sådan miniatyrgrill innan och nu har vi äntligen uppgraderat oss till en där det får plats mer än två majskolvar. Den får nog ta och invigas ikväll. Med tanke på gårdagens kvällsfika, låter det bra med en smal sallad med grillad kyckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar